10 alimente bogate în grăsimi care sunt de fapt foarte sănătoase

Ce este cafeina și este bună sau rea pentru sănătate?
02/05/2021

Iată 10 alimente bogate în grăsimi, care sunt de fapt incredibil de sănătoase și hrănitoare.

1. Avocado

Avocado este diferit de majoritatea celorlalte fructe.

În timp ce majoritatea fructelor conțin în principal carbohidrați , avocado sunt încărcați cu grăsimi.

De fapt, avocado are aproximativ 77% grăsimi, în funcție de calorii, ceea ce le face și mai bogate în grăsimi decât majoritatea alimentelor de origine animală.

Principalul acid gras este o grăsime mononesaturată numită acid oleic. Acesta este, de asemenea, acidul gras predominant în uleiul de măsline, asociat cu diferite beneficii pentru sănătate.

Avocado se numără printre cele mai bune surse de potasiu din dietă, conținând chiar cu 40% mai mult potasiu decât bananele, un aliment tipic cu conținut ridicat de potasiu.

Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de fibre , iar studiile au arătat că pot reduce colesterolul LDL și trigliceridele, crescând în același timp colesterolul HDL („cel bun”)

Chiar dacă sunt bogate în grăsimi și calorii, un studiu arată că persoanele care mănâncă avocado tind să cântărească mai puțin și să aibă mai puține grăsimi

2. Brânză

Brânza este incredibil de hrănitoare.

Acest lucru are sens, având în vedere că o cană întreagă de lapte este utilizată pentru a produce o singură felie groasă de brânză.

Este o sursă excelentă de calciu , vitamina B12, fosfor și seleniu și conține tot felul de alți nutrienți

De asemenea, este foarte bogat în proteine , cu o singură felie groasă de brânză care conține 6,7 grame de proteine, la fel ca un pahar de lapte .

Brânza, la fel ca alte produse lactate bogate în grăsimi, conține, de asemenea, acizi grași puternici care au fost legați de tot felul de beneficii, inclusiv riscul redus de diabet de tip 2

Brânza este incredibil de hrănitoare și o singură felie conține o cantitate similară de nutrienți ca un pahar de lapte. Este o sursă excelentă de vitamine, minerale, proteine ​​de calitate și grăsimi sănătoase.

3. Ciocolată neagră

Ciocolata neagră este unul dintre acele alimente sănătoase rare, care au de fapt un gust incredibil .

Este foarte bogat în grăsimi, cu grăsimi în jur de 65% din calorii.

Ciocolata neagră este de 11% fibre și conține peste 50% din ADR pentru fier, magneziu, cupru și mangan

De asemenea, este încărcat cu antioxidanți , atât de mult încât este unul dintre alimentele cu cel mai mare scor testat, chiar depășind afinele.

Studiile arată, de asemenea, că persoanele care mănâncă ciocolată neagră de 5 sau mai multe ori pe săptămână au mai puțin de jumătate din șansele de a muri de boli de inimă, comparativ cu persoanele care nu mănâncă ciocolată neagră

Există, de asemenea, unele studii care arată că ciocolata neagră poate îmbunătăți funcția creierului și vă poate proteja pielea de daune atunci când este expusă la soare

Asigurați-vă că alegeți ciocolată neagră de calitate , cu cel puțin 70% cacao.

4. Ouă întregi

Ouăle întregi erau considerate nesănătoase, deoarece gălbenușurile au un conținut ridicat de colesterol și grăsimi

Cu toate acestea, noi studii au arătat că colesterolul din ouă nu afectează colesterolul din sânge, cel puțin nu la majoritatea oamenilor

Ce ne-a rămas este unul dintre cele mai nutritive alimente dense de pe planetă.

Ouăle întregi sunt de fapt încărcate cu vitamine și minerale. Acestea conțin puțin din aproape fiecare nutrient de care avem nevoie.

Acestea conțin chiar și antioxidanți puternici care protejează ochii și multă colină, un nutrient cerebral de care 90% dintre oameni nu se satură

Ouăle sunt, de asemenea, o mâncare prietenoasă pentru slăbit . Sunt foarte satisfăcătoare și bogate în proteine, cel mai important nutrient pentru pierderea în greutate

Deși sunt bogate în grăsimi, persoanele care înlocuiesc un mic dejun pe bază de cereale cu ouă ajung să mănânce mai puține calorii și să piardă în greutate

5. Pește

Unul dintre puținele produse animale pe care majoritatea oamenilor sunt de acord că este sănătos , este peștele gras.

Aceasta include pești precum somon, păstrăv, macrou, sardine și hering.

Acești pești sunt încărcați cu acizi grași omega-3 sănătoși pentru inimă, proteine ​​de înaltă calitate și tot felul de substanțe nutritive importante.

6. Nuci

Nucile sunt incredibil de sănătoase.

Sunt bogate în grăsimi și fibre sănătoase și sunt o sursă bună de proteine ​​pe bază de plante.

Nucile sunt, de asemenea, bogate în vitamina E și încărcate cu magneziu , un mineral de care majoritatea oamenilor nu se satură.

Studiile arată că persoanele care consumă nuci tind să fie mai sănătoase și prezintă un risc mai scăzut de apariție a diferitelor boli. Aceasta include obezitatea, bolile de inimă și diabetul de tip

Nucile sănătoase includ migdale, nuci, nuci de macadamia și multe altele.

7. Semințe Chia

Semințele de chia nu sunt în general percepute ca un aliment „gras”.

Cu toate acestea, o uncie (28 de grame) de semințe de chia conține de fapt 9 grame de grăsime.

Având în vedere că aproape toți carbohidrații din semințele de chia sunt fibre, majoritatea caloriilor din ele provin de fapt din grăsimi.

De fapt, după calorii, semințele de chia au aproximativ 80% grăsimi. Acest lucru le face un aliment excelent pentru plante cu conținut ridicat de grăsimi.

Semințele de chia pot avea, de asemenea, numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi scăderea tensiunii arteriale și efecte antiinflamatoare

8. Ulei de măsline extravirgin

Un alt aliment gras pe care aproape toată lumea este de acord este sănătos, este uleiul de măsline extravirgin .

Această grăsime este o componentă esențială a dietei mediteraneene , care sa dovedit a avea numeroase beneficii pentru sănătate

Uleiul de măsline extravirgin conține vitaminele E și K și este încărcat cu antioxidanți puternici.

De asemenea, s-a demonstrat că scade tensiunea arterială, îmbunătățește markerii colesterolului și prezintă tot felul de beneficii legate de riscul bolilor de inimă .

Call Now Button
EnglishRomanian